8 juli 2010

Örngott blev sittdyna

Vi har inte haft någon liggdel i Hannes enkelvagn eftersom vi oftast använder dubbelvagnen har det räckt gott och väl med åkpåse i den. Men nu på sommaren blir det ju lite väl varmt med åkpåse även om det var en ganska tunn. Så jag har gjort en sittdyna att ha i vagnen, dynan är gjord i det underbara landskapstyget från Lagerhaus. Från början var det ett örngott eftersom det inte fanns några påslakan kvar, så tyget är skarvad mellan ryggen och sittdelen.

Den här dynan har brun fleece på baksidan, vadd mellan och vitt kantband. Jag är väldigt nöjd med den förutom kantbandet som var svårt att få till snyggt. Varför får jag aldrig till kantbanden bra, jag köpte en kantbandspressarfot men typiskt nog så passade inte den till min symaskin. Jag har inte sytt dit några knapphål till selen ännu (för jag är ju inte så bra på det heller) eftersom Hannes bara ligger eller halvsitter ännu och inte använder selen.

Givetvis måste man ju ha ett matchande blöjfodral, så det gjorde jag också. Det var första gången som jag gjorde blöjfodral med mönstret åt bara ett håll, så därför var jag tvungen att skarva tyget i botten och locket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...