28 februari 2012

Äntligen muddjeans till mig

I över 1 år har jag funderat på att sy muddjeans till mig själv, det var när jag såg ett par jeans från Rafsen för första gången. Som vanligt tar det lång tid för mig från tanke till handling, för ca 1 månad sedan köpte jag tyg och sedan dess har det gått sakta men säker framåt. Mönstret tog ett tag att fixa men när jag väl vågade klippa ut byxorna i går kväll gick det fort.

Tyget kommer från stuvlådan på Ohlssons tyger. Nu ska jag känna efter hur som känns, jag tror nog att det kommer bli lite ändringar av mönstret till nästa par. För fler kommer det nog med största säkerhet att bli. Jag är så nöjd över att jag äntligen har tagit tag i att sy byxor till mig själv, det här mönstret kan jag använda även till andra typer av byxor.





4 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...