25 augusti 2010

Påslakan blev sittdyna

Jag får väl spinna vidare på förra sittdynans rubrik eftersom tyget till denna kommer från ett påslakan, vad mycket tyg man får för pengarna när man slaktar påslakan.

Det här är tredje sittdynan jag syr, den första var också till den här vagnen men den blev inte riktigt bra så den har jag aldrig använt. Det här blev mycket bättre i modellen och jag har t.o.m. sytt knapphål så man kan använda selen. När jag för en gång skulle blev nöjd med knapphålen så hamnade dom fel, jag hade mätt tokigt så dom hamnade för högt upp men fungera att använda i alla fall. Däremot är det ju det där med kantbandet det har jag inte fått till bra den här gången heller men det ser snyggt ut på framsidan och det är ju huvudsaken.

Det är några som har frågat om jag syr sittdynor på beställning och det gör jag inte, så länge jag inte lyckas få till kantbandet helt bra så gör jag inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...