12 oktober 2010

Robotbody

Hannes växer så fort så han behöver verkligen påfyllning i sin garderob, den här robotbodyn sydde jag för några veckor sedan. Jag har inte visat den tidigare för jag har väntat på att ta en bild när den är på men även om han har haft den på flera gånger så har det inte blivit av. Än är den lite stor till honom men då har han ju något att växa i, det är skönt nu när han börjar bli lite större för då kan man börja använda kläderna mycket tidigare.

Mönstret kommer från Ottobre 3/2010, men det är kortärmat så jag har förlängt armarna. Det är samma mönster som jag har gjort kortärmade bodysar av tidigare. Jag satte mudd längst ner på armarna så att det skulle se lite snyggare ut när mag viker upp dem. Storleken är ungefär stl 80, jag klippte efter storlek 74 och förlängde den 2 cm i grenen.

Både tyget och mudden kommer från Stoff & Stil. Tydligen heter färgen på mudden mörk jade, alltid lär man sig något nytt.

4 kommentarer:

  1. Superfin:) Upplever du också att Ottobres body mönster är en storlek för stort. en 86:a motsvarar en 92:a?

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja det gör jag iaf på detta mönstret, både i 68 och 80 (är de jag har sytt) har jag fått ta storleken mindre. Jag har klippt utan sömsmån uppe opch nere (det står så i mönstret) och förlängt någon cm i grenen och då har de blivit jättebra.

    SvaraRadera
  3. Hej. Så kul att du lämnade en kråka hos mig. Och så skoj att du även blev en Facebookanhängare. Gud så fin robotbodyn är. Och mössorna ovan också.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...