29 november 2011

Tröja med priater och stjärnor

Det finns ju så otroligt många fina tyger så det är svårt att välja vilka man ska sy i, då är det ju perfekt att kunna kombinera så att man kan använda flera på samma plagg. Så blev det med den här pirattröjan som Hannes fick för ett tag sedan, istället för samma tyg eller enfärgat på armarna valde jag ett rött stjärntyg.

Båda tygerna kommer från Michas stoffecke i Tyskland, det röda med stjärnor beställde jag om eftersom det gick åt fort. Det värsta med att vidga vyerna med att beställa tyg utomlands är att det finns ännu fler att välja på och det blir fler "måste ha" tyger.

Med tal om tygbeställningar så har jag ägnat nästan hela kvällen åt att beställa nya och ändå har jag inte lyckats beställa allt jag skulle, 3 gånger har jag lagt en stor beställning hos Stoff & Stil utan att det har fungerat :-(. Tänk så mycket tid jag hade kunnat lägga vid symaskinen istället för att leta i deras webbutik...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...