27 november 2011

Varma mössor i velour

Nu har jag börjat sy mössor i dubbel velour eller börjat är väl fel att säga eftersom jag sydde två förra vinten, så börjat för säsongen stämmer bättre. Jag hade en velourmössa förra vintern och den var hur varm och skön som helst även när det var som kallast. Jag har flera enfäragde velourtyger hemma som jag syr på beställning i. Jag har även några mönstrade velourtyger(stjärnor och bilar) men tyvärr är inte dom tillräckligt strechiga för att sy mössor i.

Designmarknaden igår var verkligen trevlig, jag träffade både flera trevliga kunder och andra säljare. Det var kul att vidga vyerna lite och komma till storstaden Örebro :-).

Ikväll har jag börjat uppdatera min butik på Epla med allt nytt som jag har färdigsytt, det är väldigt mycket så jag kommer inte få in allt där ikväll.

3 kommentarer:

  1. Hej,

    En fråga.. Får du en "utstående" kant i pannan när du syr med fleece?
    Det får jag och jag vette fasiken hur jag ska göra för att inte få det så :(

    SvaraRadera
  2. Jag gör alltid fleecen lite kortare än yttertyget så att skarven blir 0,5 cm på insidan, då får jag ingen utstående kant.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...