30 mars 2013

Prematurkläder till NÄL

I dag lämnas det över prematurkläder till neanotalavdelningen på NÄL som bl.a. jag har sytt. Det är Agnehta Gustafsson på Lilofant Design som har hållit i insamlingen och lämnar över dem. Här är mitt bidrag, det blev 3 byxor i stl 44 och 5 mössor i olika storlekar Min ambition var att sy lite till men om man är ute i sista minut räcker inte tiden till allt man vill :).

Just NÄL ligger mig lite extra varmt om hjärtat även om inte mina barn är födda där, men mina syskonbarn och även kommande syskonbarn är det. Dessutom är har jag flera kompisar som har fött sina barn där. Men jag hoppas att ingen av dem kommer att hamna på neonatalavdelningen.

Glad påsk på er alla och en extra glad påsk till er föräldrar som tillbringar påsken på sjukhus med era förtidigt födda barn. Jag hoppas att det vi gör ger er lite glädje under en tuff tid.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...