4 maj 2010

Blöjfodral


Det här är andra blöjfodralet jag syr, det första har jag bloggat om i min vanliga blogg här. Jag har gjort några justeringar på det här fodralet men det är samma mått som det förra, det är plats till ett resepaket med våtservetter och fyra blöjor. Detta fodral är fodrat och ihopsytt med overlocken, det är så mycket roligare att sy på den än hushållsmaskinen. Jag har sytt på tyg på kardborrebandet som man kan hänga den i på barnvagnen också är det fyrkantigt lock med kantband längst ner på detta fodral. Både tyget på utsidan och fodret kommer från IKEA. När jag köpte kardborreband insåg jag inte nyttan med självhäftande men det har jag gjort nu, hade det varit det hade jag sluppit den fula rutan som blev mitt på locket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...