10 maj 2010

Vill du se en stjärna...

... se på mig, sjunger Hannes. Nej det kan han ju inte ännu men jag har sytt min första applikation och det blev en stjärna som hamnade på en mössa till Hannes.

Jag hade trott att det skulle vara ganska svårt att göra en applikation men när jag väl tog mig tid så var det inte så svårt, jag har följt instruktionen från Bibbis Textil till punkt och pricka. Men en stjärna tillhör väl de lättare applikationerna man kan göra, det är ju bara raka sömmar hela tiden.

Typiskt nog blev mössan lite i minsta laget men den passar just nu i alla fall. Tyget är det multirandiga interlocken från Mjuka Tyger som jag även sydde den lilla dregglisen i. Jag kom att tänka på efter jag gjort inlägget om dregglisen att det inte går att se hur stor (liten) den är så här kommer en bild när Hannes har den på sig tillsammans med mössan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...