12 april 2011

One piece-premiär

Hannes fick den stora äran att få den första one piecen som jag har sytt. Som vanligt tar det tid för mig att komma till skott, det var väl någon gång i höstas som jag bestämde att jag skulle sy var sin sådan till barnen. Det som jag har bävat mest för var dragkedjan, så det är inte dåligt att göra sin dragkedje-premiär på en one piece :-). Och faktiskt så var det mycket enklare att sy fast den än vad jag hade trott.

Mönstret är omgjort från Ottobre 6/2010, jag har lagt till huvan, sytt hela längderna i ett stycke, förlängt överkroppen och satt på muddar. Jag tog en storlek större än vanligt utom på ben- och ärmslut eftersom jag lade på mudd där. Tyget kommer från JNY design och är i stretch frotté, så den är ganska tunn Jag valde frotté så att den skulle passa bra som mysdress på svala sommarkvällar.

Tydligen får jag fortsätta göra OP's för maken har lagt in en beställning, han har redan bestämt vilka färger det ska vara. Men först ska jag göra en till mig själv. Givetvis har jag gjort en till Evelin också, den hamnar här i bloggen när den har fastnat på bild.


På ostadiga ben (han släppte tagit i fredags)

2 kommentarer:

  1. Vilken jättefin OP! Har inte sytt nån själv, men snart måste man ju när man ser alla dessa fina. Kan du inte lägga ut en bild på maken i sin sen :)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar dress!
    Och vilket tyg!!
    Helt i min smak!

    Kram Marina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...