8 april 2011

Av lite ap-tyg

Det är en liten konst att få ut så mycket som möjligt av så lite tyg som möjligt, man vill ju inte köpa på sig massor av tyg som kanske bara blir hyllvärmare. Av det här ap-tyget beställde jag bara 0.5 meter men hade ändå förhoppning om att det skulle räcka till en klänning till Evelin som har storlek 104. Det räckte med nöd och näppe på längden så jag valde att sätta kantband nertill istället för fåll.

Förutom den här klänningen räckte tyget till två mössor och en dregglis och nu är det totalt slut, däremot har jag kvar av det med blå/turkos botten som ska bli t-shirt till Hannes.

Tyget har jag köpt hos Mjuka Tyger och mönstret är mitt vanliga t-shitmönster från Ottobre 3/2010 omgjort till klänning.

1 kommentar:

  1. Superfint:) Kantband nertill är ju jättefint, kanske borde våga mig på att testa det:) Det är kul att höra hur mycket ni får ut på 0,5m tyg, helt otroligt.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...