12 april 2010

Dregglis med "pös"

Jag måste ju provsy tygerna som jag har här hemma också, så att jag har lite koll på hur jag ska sy i dom. I det röd/vitrandiga tyget från MG-tyger har jag sytt dreggelscarf/halsduk och mössa till Evelin. Det var första gången som jag sydde en dregglis som är "pös" på, d.v.s att tyget på framsidan är större än tyget på baksidan. Det är ett eget mönster med inspiration från en dregglis som är köpt från Gekko och LA Womans beskrivning.

Mössan blev jag inte riktigt nöjd med i toppen eftersom den inte blev riktigt rak och det råkade bli vitt i mitten (en liten nackdel med randigt), tyvärr kunde jag inte sy om den igen eftersom då skulle den bli för liten. Dregglisen är jag väldigt nöjd med men insåg att jag behövde förlänga mönstret för bakstycket ca 0.5 cm upp till för det räckte inte riktigt till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...