8 april 2010

Första bodysuiten

För några veckor sedan sydde jag mitt första klädesplagg, det blev en bodysuit till min son Hannes i storlek 68. Han har inte växt i den riktigt ännu så jag vet inte hur den passar ännu. Det var kanske inte det lättaste klädesplagget att börja med men jag tycker nog det gick ganska bra ändå även om det blev några missar på vägen, jag slarvade lite och sydde på muddar åt fel håll. Det var första gången jag sydde med tvillingsöm och det var lite bökigt att få till rakt. Jag misstänker att den kommer bli något stor i halsen men då får jag väl sätta tryckknappar på sidorna.

Mönstret kommer från Ottobre nr 6/2009 men en del ändringar, det är fram för allt bredden som jag har minskat ner efter ha mätt på köpta bodysuit. Dessutom var armarna väldigt vida så dem har jag också gjort något smalare. Men jag undrar hur mycket det var tänkt att man skulle dra i muddarna för mudden i halsen var alldeles för kort och den vid benen och armarna blev lagom när justeringen på bredden var gjord.

Både tygerna och mudden kommer från Stoff & Stil.



3 kommentarer:

  1. Jättefin! Fin kombo med de randiga ärmarna!

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Mudden ska vara ungefär 25-30% kortare. Sen är det mycket på känsla också hur mycket man ska dra. Och öva öva öva!

    SvaraRadera
  3. Rolig kombo av mönster. Snygg som bara den!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...