15 september 2010

Rosa fordon på t-shirt

Just nu syr jag på för fullt, det är både roligt och lite stressande att ha många projekt igång samtidigt. Ett av tygerna som kom i måndags är redan slut, det är tyget med japanska flickor som jag har klippt upp hela till en tunika till Evelin. Jag har börjat att sy ihop det men måste ha tråd i rätt nyans för att kunna fortsätta.

Men det var ju den här t-shirten som jag skulle blogga om, den sydde jag för ett par veckor sedan till Evelin. Egentligen ville jag sy något till henne redan i början av sommaren när jag köpte det, men ibland är det svårt att bestämma vad man ska sy. Men tillslut blev det en vanlig t-shirt och Evelin tycker jättemycket om den. Det är så roligt att hon tycker om det jag syr till henne och hon vill att jag ska sy något till henne i så gott som varje tyg.

Mönstret kommer från Ottobre 3/2010, det är nog ett av mina favoritmönster. Evelin har en t-shirt sedan innan i det, jag har förlängt det till en klänning till henne och även använt det till tunikan jag håller på med nu. Det mysiga fordonstyget kommer från Mjuka Tyger och mudden är från MG-tyger. Det enda tråkiga när jag sydde den var att jag inte har röd overlock-tråd så jag fick använda svart.


1 kommentar:

  1. Åh vilken underbar tröja!
    *vill ha*
    Fasen vad duktig du är på att sy :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...