7 september 2010

Uppskattad pyjamas

Det är verkligen kul när det man syr uppskattas, särskilt när det är av Evelin som en period inte alls ville ta på sig det jag sydde till henne. Den här pyjamasen sydde jag förra måndagen och Evelin ville ha den direkt när den var klar. Ja egentligen ville hon ha den redan innan den var sydd för då svepte hon tyget om sig och sa att det var hennes. Men hon är givmild också för hon tycker att resten av familjen också ska ha pyjamas i det, visst kan jag väl göra det men jag tror inte att Tobias skulle bli så välanvänd ;-).

Mönstret kommer från Ottobre 6/2009 i storlek 104, lite i största laget blev den men då kan hon ju ha den länge. Jag har gjort några små justeringar, bl.a. har jag satt mudd i linningen istället för resår. Det gick väldigt smidigt att sy den och det enda som strulade var just mudden i linningen, den blev för stor och även när jag justerade den blev den lite för stor.

Tyget är ett riktigt fynd från Ohlssons tygers stuvlåda, 60 kr för nästan 2,5 meter. Hade jag vetat att det var så billigt och jag inte varit stressad av kön och de som stod och väntade på mig så hade det funnits mer att fynda där. Även mudden kommer från Ohlssons tyger.

Pyjamasen ser mycket bättre ut i verkligheten än på den översta bilden för den hade varit använd en natt när jag tog kortet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...