19 september 2010

Trolltröja till en trollunge

Lilla Hannes är en riktig trollunge så han passar så bra i sin trollmössa och nu har han även fått en trolltröja. Han har inte riktigt växt i den ännu så jag har tyvärr inga live bilder ännu, men i den takten han växer nu så lär det inte dröja så länge före den passar.

Mönstret kommer från Ottobre 4/2010 och är sydd i storlek 74 men motsvara ungefär 80, tröjan har knäppning i vänster rangalsöm. Om jag ska sy i det här mönstret igen kommer jag sätta knäppningen bak istället, för den blev inte jättesnygg. Den enda justeringen från mönstret som jag har gjort på den här tröjan var att jag hoppade över mudden på armarna eftersom det då skulle bli svart på svart.

Det underbara trolltyget kommer från Mjuka Tyger och det svarta tyget och mudden kommer från MG-Tyger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...