23 november 2010

Baggymössa

Ibland måste man ju prova något nytt och för några veckor sedan gjorde jag den här baggymössan till Hannes. Största delen av den gjorde jag faktiskt en natt när jag inte kunde sova, jag hade börjat fundera på hur jag skulle göra så då var det bara att sätta igång. När mössan står upp som på nedersta bilden tycker jag att den ser ut som en påvemössa, så det är bara att konstatera "japp, påven har ny mössa!" :-).

Mössan är gjord i koboltblå stretchjersey från Stoff & Stil och är fodrad med röd fleece, stjärnan är gjord i multigrandigt interlock från Mjuka Tyger.


Påvens nya mössa :-).

4 kommentarer:

  1. Tänk vad trevligt om påven skulle ha din stjärnmössa på sig! Jag tycker hela setet är superfräscht!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...