3 november 2010

En liten grön drake

Visst är han söt min lilla gröna drake, det är så underbart färgglatt det här tyget och Hannes har fått många positiva kommentarer när han har haft på sig den här bodyn. Jag känner att jag börjar få in sitsen på att sy body nu, men det tar lång tid från tanke till färdiga kläder för mig. Det är ju inte bara att klippa till för tänk om det blir fel, men när väl tyget är tillklippt brukar det rulla på ganska bra.

Tyget kommer från Znok Design och mönstret är ritat av Johanna Ahland. Mönstret till bodyn kommer från Ottobre 3/2010 men där är det kortärmad så armarna är förlängda.




3 kommentarer:

  1. JO han är bedårande söt:) Och barn är så fina i färgglada kläder. Fin body:)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Tufft med svart till! Håller med dig, tar jättelång tid för mig att få till kläder av alla ideer jag har. Förstår inte hur alla andra lyckas?!

    SvaraRadera
  3. Jättefin body! Din pojke passar verkligen jättebra i grönt!
    Håller också med, det tar TID från tanke till färdigt plagg. Jag hinner inte med att göra allt som jag skulle vilja.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...