8 december 2010

Baggymössa i velour

När jag ska testa nya idéer måste jag ju ha någon att testa på och när mina barn har fullt med mössor får det bli en till mig igen. När jag hade klippt ut den kom jag på att min man kunde få den (han har ju bara önskat sig det i snart 1 år) men den var tyvärr förliten till honom. Eller tyvärr kanske jag inte ska säga eftersom jag gillar den själv;-).

Det nya med den här mössan är att den är sydd i dubbel velour och i baggymodell, jag fick inspiration till den när jag var på Me&I party för någon vecka sedan. Tanken var egentligen att den skulle vara lite mer baggy men det räckte inte tyget till, men nästa gång ska jag ha en söm mellan insidan och utsidan och då kan man göra den längre.

Nu syr jag även mössor i baggymodell på beställning, dom kan fås i velour eller trikå och även fodrad med fleece om man vill. Jag ska även lägga ut mina velourtyger under mjuka tyger så att ni vet vad det finns att välja på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...