5 december 2010

Body med stjärnor och ränder

Redan i somras när jag köpte de här tygerna med stjärnor och ränder bestämde jag att det skulle bli en body till Hannes av dem. Men som vanligt tar det lång tid från tanke till handling, ett av problemen var att jag inte hade mönster på body i rangalmodel (armtyget går ända upp till halsen, vilket jag tycker är snyggast när man har två olika tyger. När jag väl hade hittat mönster tog det tid att få hem den och sedan är det alltid nervöst när man väl ska klippa till särskilt i nya modeller.

Tygerna kommer från Mjuka Tyger, limemudden från Ohlssons tyger och brunamudden från MG-tyger. Mönstret kommer från Ottobre 4/2004 och är utklippt i storlek 86 utan sömsmån och jag tycker att det motsvara storlek 86. Det var inte mudd i ärmslutet på mönstret och knäppningen i rangarlsömmen var inte med på mönstret.



1 kommentar:

  1. Jättefin! Jag har en likadan tröja ligger tillklippt! Man blir så glad av dessa färger.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...