28 december 2010

Julklappspyjamas

Nu när julen är över kan man ju börja visa de hemsydda julklapparna också. Ni kanske känner igen den här pyjamasen och det är inte så konstigt eftersom jag har gjort en likadan till Evelin i det här inlägget. Men den här är i storlek 134, mönstret jag använde gick bara till 128 så jag fick förlänga den men på bredden har jag sytt efter mönstret. Den här gången hade jag resår i midjan och jag lyckades få halsen något mindre.

Det bästa var att den passade perfekt, den var precis så där lite för stor så att den räcker i ett tag. Eftersom jag inte har sytt så här stora kläder förut och inte har några kläder att mäta på som jag alltid brukar, så var det lite extra nervöst att den inte skulle passa.



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...