31 mars 2011

Sommargarderoben är påbörjad

Jag brukar alltid ligga steget före med barnens kläder, det är inte ovanligt att jag köper sommarkläder mitt i vintern och har uppfyllt med nästa storlek. Nu när jag syr kläderna måste jag ju fortsätta med det eftersom det tar ju ett tag att producera kläderna :-). Så därför är sommargarderoben påbörjad redan för en månad sedan.

Först ut inför sommaren blev den här Singoallaklänningen till Evelin. Jag har använt mönstret ur Ulla Welinders bok i storlek 104, jag gillar verkligen det mönstret. Tyget har jag köpt hos Jonic. Tyvärr har jag inte lyckats få till någon bra livebild ännu, klänningen verkar inte bli någon favorit för Evelin har bara provat den en gång. Men man vet aldrig med den där lilla damen, helt plötsligt kan det vända och den blir en jättefavorit.

1 kommentar:

  1. mm... singoalla är somrigt, har redan sytt ett gäng (!) till dottern, och tyget på den här är jättefint!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...