31 december 2012

Året 2012

Förra året blev det en lång årskrönika men i år tänkte jag fatta mig lite kortare. Inte minst p.g.a att det inte har hänt så mycket nytt under 2012 som det gjorde under 2011. Men sytt det har jag gjort i långa banor.

Årets stora nyheter har varit utökningar av maskinparken, först kom min covermaskin en Elna 444. Den har hjälpt mig göra proffsigare kläder men också fler gråa hår när den inte fungerar som den ska. Den andra utökningen är en Silhouette Cameo som jag kan skriva ut bokstäver och fina mönster med, jag har bara hunnit bekanta mig lite med den än.

Det har blivit mycket påfyllning i min egen garderob, numera känns det nästan som att jag alltid klär mig i egensytt. Även barnen har fått påfyllning, till dom köper jag nästan inga kläder. Klädkontot blir tygkontot istället, det är jag dessutom duktig på att tömma. Det bästa är att det gör tyghyllan välfylld, det är då kul att ha mycket att välja bland.

Iår har jag sytt mycket till välgörenhet på olika sätt, det är så kul att kunna förena mitt intresse med sådan nytta. Det kommer jag fortsätta med och nästa projekt är att sy prematurkläder.

Årets nyhet får nog vara mobilfodral med djur på, jag vill nästan behålla alla. Tanken är att det ska komma fler djur, jag hoppas att det snart blir av.

Tillsist vill jag tacka alla kunder för det här året, tack för att ni tycker om det jag gör. Och tack till er syende "kollegor" för inspiration och tips.

Jag hoppas att även 2013 kommer bli ett bra syår, där jag kommer utvecklas ännu mer och hitta på nya roliga saker.

5 kommentarer:

  1. Gott nytt syår :)

    SvaraRadera
  2. Kul att få läsa en sammanfattning av året

    SvaraRadera
  3. Tack för inspirationen och hjälpen du ger!

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt syår! Och roligt att du sytt så mycket till dig själv!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...