31 december 2011

Mitt syår 2011

Det har blivit dags för tillbaka blicken på mitt syår 2011. När jag skrev om mitt syår 2010 för 1 år sedan trodde jag att mina sytimmar det här året skulle bli men det blev dem inte. Jag har haft mycket sytid under året och det har hänt väldigt mycket.

Det känns som att jag har blivit otroligt mycket bättre på att sy det här året, det kanske inte så mycket mer avancerat men jag har blivit säkrare på att sy och allt går mycket fortare numera. Ja lite mer avancerat har det väl blivit, jag har ju utökat familjensymaskin med min kombinerade sy-/brodyrmaskin. Jag kan väl inte säga att jag har kommit helt överens med brodyrdelen ännu men sydelen är så mycket bättre än min gamla.

Det är så kul att jag har börjat sy massor till mig själv, det började jag med i slutet på förra året och det har bara fortsatt. Jag tycker nog nästan det är roligare att sy till mig själv än till barnen, till dem har jag alltid lätt att hitta fina kläder till i affärer men det har jag aldrig till mig.


Att jag har börjat sy börser och mobilfodral under året är ju också en stor nyhet, jag tycker att det är så otroligt kul att sy dem och det är så skönt att inte alltid vara bunden till symaskinen. Numera har jag alltid en påse "handarbete" med mig i form av börser som det ska sys på bågar.

I år har många nya kunder hittat till mig, det är så kul att det är så många som uppskattar det jag gör utan er hade jag inte kunnat sy så mycket. För annars hade garderoberna här hemma snart blivit helt överfulla. Jag har gjort loppis- och marknadsdebut, 5 st har det blivit totalt och det är så kul att träffa kunder också det svår är bara att veta hur mycket och vad jag ska sy upp. Jag har starta en Facebooksida och den är ett väldigt bra komplement till bloggen, där har jag haft flera tävlingar och brukar visa upp alla nya tyger och små glimtar av det jag syr. Jag har även provat att ha en egen webshop men eftersom den gick lite trögt lade jag upp en butik på Epla och det har gått mycket bättre.

Jag har vågat mig på att börja sy barnkläder på beställning också, några tröjor och klänningar har det blivit hittills. Nu har jag även utökat med att sy muddbyxor på beställning, både mjuksbyxor och jeans. Jag har även haft planer på att börja ta upp beställning till "vuxna tanter" men det är något som förhoppningsvis kommer under nästa år.

Tyger har det blivit många under året, det känns snart som att syrummet är fyllt till bredden med tyger eftersom jag fyller på mer än vad jag hinner sy upp. Mer tyger är pågång hem också har jag fyllt på mjuka tyger-sidan, jag hade visst inte uppdaterat den helt.

Tillsist vill jag tacka alla för ett jättetrevligt syår och hoppas på ett riktigt bra 2012 med mycket sytid :-).

//Marina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...